Narysował Bóg

Narysował Bóg plan Mego i Waszego życia
Na początku stworzył – to co zwą dziś ziemią
Dodał lądy, wody, lotną przestrzeń
Zazielenił natury powłoką ziemię
Dodał zwierzęta – a na końcu powołał nas do istnienia.

Stworzona żyję
Jestem powołana do życia
Ściągam czarne myśli – po co?
Jestem. Jestem. Jestem?
Zatrzymuję nagle marsz…
Szłam do… to nie ważne…
A jak to wszystko jest nieprawdą?
Sens mojego życia, bycia, kochania i oddychania
Jest bezSensem…?
Zamieram. Bezruch.
Trwoga przed pustką lub… gorzej;
Trwoga przed tym, że jestem jedynie
Częścią (jakiegoś) doświadczenia…
Odziera mnie z godności i z chęci bycia tutaj.

Nazwano Mnie, Nas, Was – człowiekiem.
Jestem kobietą, Wy – mężczyzną.
Różnicuje nas płeć.
Najpierw mówimy tak drugiej osobie,
Potem rodzimy dzieci z wcześniejszego zespolenia ciał.
Powstaje rodzina.
Tworzymy mikroświaty wchodzące w skład makroświatu.
Pracujemy, spotykamy się, jemy, kochamy, podajemy dłoń na powitanie i pożegnanie.
Wydalamy na końcu.

W rytmie dni, miesięcy, lat
Z coraz większą ilością cyfr – co zwiemy latami,
Prę do przodu – mówimy na ziemi o tym starość.

Pracuję, zarabiam, odkładam na przyszłość.
Stop! Te siwe włosy, zmarszczki,
Niekompatybilność wieku, duszy i ciała,
Obwisłe piersi, skurczone ciało,
Ale zmierzam, kroczę, idę wierząc w dalszy etap.

Siedząc w fotelu, przez okno w salonie
Przyglądam się okolicy
Z drzew opadły liście. Jest kolorowo – tak barwnie.
Zatapiam spojrzenie w dali
Bezkresnej na pozór – widzę przestrzeń leśnego boru,
Ograniczonej wszak – bór liczy jedyne 10 hektarów.
A jeśli… sens nie ma sensu i
Moje życie jest tylko przeprowadzanym doświadczeniem…

Informacje o Alice

Fall in love with writing...
Ten wpis został opublikowany w kategorii Poezja i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

