Jak, gdzie i kiedy pisać….?

Z powyższym pytaniem boryka się jak nie każdy, to na pewno większość pisarzy.
Zasady i metody, zachowania i przyzwyczajenia, specyficzne upodobania i ekscentryczne nawyki. Co zrobić, aby wyszło, a często gesto przede wszystkim szło? Najprościej wypracować „sposób” na siebie.
Jeden z pisarzy, do których mam sentyment z lat szkolnych – V. Nabakov pisał na stojąco, wyłącznie ołówkiem. Mało tego! Jego system wymagał do tego codziennego rytuału małych bloczków czystych karteczek.
Wszystkich zainteresowanym tym tematem odsyłam do artykułu Justyny Sobolewskiej pt. „Nocą pisze się zbyt łatwo” . Autorka ogarnęła wiele znanych nazwisk, informując o ich pisarkich regułach. 
Artykuł pochodzi ze strony http://www.polityka.pl: http://www.polityka.pl/kultura/aktualnoscikulturalne/1515024,1,zelazne-reguly-pisarskie-czego-sie-trzymac.read
P.S.: Osobiście, choć to trochę już staroświeckie, lubię stare dobre kajeciki, w których nocami zapisuję pomysły, a rankiem następnego dnia przepisuję je przy pomocy poczciwego „przyjaciela” – Laptopa, nadając rumieńców tu i tam tekstowi. A Wy, macie jakieś swoje prywatne małe nawyki…? 

Informacje o Alice

Fall in love with writing...
Ten wpis został opublikowany w kategorii Wyłapane w sieci i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Jak, gdzie i kiedy pisać….?

  1. graforoman pisze:

    Nie mam żadnych nawyków. Pisuję od niedawna w wolnych chwilach, których mam niewiele. Kiedy mam cień pomysłu zawieszam paluchy nad klawiaturą i historia sama się tworzy w sposób dynamiczny i niezaplanowany wcześniej. :)

    Pozdrawiam

    • Alice pisze:

      Ważne, że jak już siedzisz przed komputerem i masz pomysł – tekst idzie do przodu!:) Mnie najbardziej wkurza jak mam pomysł, a nic na kartce tudzież monitorze nie widać…
      *A ja od dziś jestem fanką Pana Zdzicha!:D Po dość trudnym dniu, poczytałam, poszły dwa odcinki i cały stres dnia uleciał!:D

  2. ostatnio, całkiem ciekawy cykl pojawił się także na blogu Dresslera / rednacza Qfanta

Skomentuj

