Dla wampirofilów

Ostatnio, niechcący, wygrzebałam w sieci stronkę o słodkiej nazwie Love Vampire. Od razu bliżej przyjrzałam się jej zawartości i dodałam do ulubionych. Na pewno warto, aby link do niej mieli wszyscy fani obecności wampirów na kartach powieści. W sumie ciekawy pomysł, aby w jednym miejscu, gromadzić informacje o tytułach dotyczących tych istot z legend. 
Nie jestem może wielką fanką wampirów w literaturze, w końcu jest wiele innych; równie ciekawych istot; tym bardziej nie w takiej odsłonie jak proponuje większość współczesnych pisarzy, niemniej śledzę rozwój motywu wampira – więc z uśmiechem na ustach przyjełam istnienie LoveVampire.  
Wszystkich zainteresowanych wampirami i ich literackimi wizjami odsyłam do strony: http://www.lovevampires.com 
P.S.: stronka jest anglojęzyczna

 

 

 

 

Informacje o Alice

Fall in love with writing...
Ten wpis został opublikowany w kategorii Wyłapane w sieci i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Dla wampirofilów

  1. graforoman pisze:

    Wampiry w literaturze mają się całkiem nieźle. Wampiry serialowe są za to tak marne i groteskowe, że jeśli miałbym wybierać między wampirowym serialem, a czymkolwiek innym – wybrałbym losowy odcinek „Mody na sukces”. ;(

  2. Alice pisze:

    Nie do końca się z tym zgadzam… zależy co się czyta i co się ogląda i jak się na to patrzy… bo literatura mocno się dzieli: – na powieści z wampirem napisane z rozmachem i na dobrym poziomie literackiem np. „Miasteczko Salem” Kinga (wieje grozą z każdego kąta) czy z nową reinterpretacją wampira i skandynawskim zimnym i parszywym ujęciem świata z wampirem; jak chociażby „Wpuść mnie” Ajvide – ORAZ na powieści, które teraz wyrastają jak grzyby po deszczu z tandetą i jeszcze raz tandetą pod ładną okładką, a tak naprawdę pokazującego wampira jako slicznego i kochanego faceta, który zakochał się w śmiertelniczce, ….bleee… nie mówiąc ile Ci autorzy jeden od drugiego ściąga… co jest dla mnie przezabawne.
    A co do seriali, ja wolę filmy – ale jeśli o nich mowa, ostatnia wielka produkcja HBO – „Czysta krew” ma fajny nastrój i dobrze Ball podkreślił ten świat ich intryg zawiły… poza tym w serialu lepiej niż w serii The Souther Vampire Mysteries o Sookie Stackhouse rozwinęli postaci i dość ciekawie to rozwijają. A dla nastolatek np. „Pamiętniki wampirów” są o niebo lepsze od szkolnego pamiętniczka ich literackiej wersji autorstwa Smith (choć akurat jej seria przy serii Mayer „Zmierzch” to i tak cudo:d.

Skomentuj

