The books from hell – czyli horrory wszechczasów

Ostatnio moje surfowanie po amazon.com zakończyło się na pewnej liście…  Mr. Sinister nazwał ją „The books from hell – The 25 best best horror books ever written”. Oczywiście nie mogło skończyć się inaczej, jak na dokładnym przejrzeniu listy.
Listę otwierają:
1- „It” („To”), S. King,
2 – „Books of Blood 1-3” („Księgi Krwi” cz. 1-3), C. Barker,
 3- „The best of Lovecraft”, H.P. Lovecraft
Lista dostępna pod tym linkiemhttp://www.amazon.com/Books-Hell-Best-Horror-Written/lm/JR6CF6ER4QJR
Ranking Mr. Sinister’a dla wyjadacza tematu nie jest wielkim zaskoczeniem (na liście znalazły się takie nazwiska jak: A. Rice, J. Herbert, S. King, C. Barker, R. Matheson czy D. Simmons), to lista tytułów, których w tym gatunku po prostu nie wypada nie znać – wiele z nich to teksty kanoniczne: znane, uznane i szeroko komentowane.
Jestem ciekawa czy „It” („To”) S. Kinga uważacie, podobnie ja autor listy, za numer jeden na półce horrorów? Może znacie inne, godne odnotowania i przedyskutowania, tytuły i autorów, których tutaj zabrakło?

Informacje o Alice

Fall in love with writing...
Ten wpis został opublikowany w kategorii Przeczytane i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „The books from hell – czyli horrory wszechczasów

  1. Onibe pisze:

    z pierwszych pozycji najbardziej ciekawi mnie Simmons – dopiero co skończyłem czytać jego Wydrążonego człowieka i zafascynował mnie. Blatty na 14 pozycji to też ciekawa sprawa – chyba w zeszłym miesiącu czytałem jego nową powieść Dimiter (recka wisi gdzieś już) – też silna pozycja! King, Stoker, Barker – bez uwag, natomiast pewne zastrzeżenia miałbym do Ann Rice – jestem na nią uczulony, choć z pewnością doceniam jako pisarkę potrafiącą w nieskończoność klonować jeden pomysł i pisać właściwie o niczym ;-)

    swoją drogą, wrzucimy na naszym blogu linka do tej listy, może nawet z jakimś opisem – miałabyś coś przeciwko, gdybyśmy tak niecnie skorzystali z Twojego odkrycia? ;-)

    • Alice pisze:

      Na amazon można odkryć wiele takich list tworzonych przez użytkowników – jest tam coś takiego jak „listownia”. Zaciekawiła mnie ta lista bo pojawia się na niej własnie Simmons, jest też na jednej z dalszych pozycji T.E.D. Klein, którego teksty u nas chyba nie są aż tak znane, a jest godny uwagi. Co do Anne Rice, cóż, nie jestem jej fanką, i nawet bardziej bym ją na jakiejś liście przy lit. wampirycznej umieściła niż przy stricte horrorach, ale to nie moja lista – ktoś inny wpadł na ten pomysł, aby ona sie tam znalazła. Wygrzebałam ten ranking, aby zacząć taką dyskusję o horrorach – tych najlepszych – za jakiś czas pojawi się tu moja lista z opisami. Póki co jestem ciekawa reakcji tych, ktorzy tu trafią i zechcą się odnieść do tej listy. A co do linku, proszę bardzo, ale też zapraszam do dyskusji tutaj, bo lit. grozy i horrory to połowa mojej działalności tutaj:) Pozdrawiam!

  2. Pingback: Horrory wszechczasów – pewna lista i parę słów a propos | onibe

Skomentuj

