Z cyklu „Nos w książkach”

Z nowym rokiem postanowiłam na blogu wprowadzić regularny, comiesięczny, cykl „Nos w książkach”. Jak już sam jego tytuł sugeruje będzie o książkach, oczywiście subiektywnie. O tym, co aktualnie przeczytałam (a będzie to literatura bardzo zróżnicowana) i co mi najbardziej przypadło do gustu. No i przede wszystkim krótko; zwięźle i chwytając przysłowiowego byka za rogi. 

„Nos w książkach” – styczeń 2015

  1. Harry Potter i Kamień Filozoficzny, J.K. Rowling, wyd. Media Rodzina, 2000 – Przyznaję się bez bicia, kiedy Harry Potter był u szczytu sławy drwiłam (nie czytałam wówczas), że to NA PEWNO nie jest fajne! Wszystko, co mówiłam odwołuję! Nauczka – nie oceniaj zanim nie przeczytasz. „Harry Potter i Kamień Filozoficzny” trafił w moje ręce dość przypadkowo. Otworzyłam i… jak cudownie znów było powrócić sercem do okresu, kiedy sama byłam dzieckiem. Z wypiekami na twarzy przeczytałam ten tom i „chciałam więcej i więcej”. Wspaniała literacka przygoda i czysta przyjemność z czytania. Fajnie znów choć przez chwilę poczuć magię dzieciństwa!
  2. Rzeźnia Numer Pięć, Kurt Vonnegut JR., wyd. PIW, 1990 – Vonneguta powinno się czytać. Lubię Vonneguta! Klasyk literatury amerykańskiej, uznany autor na polu międzynarodowym i pisarz, po którego należy sięgnąć jeśli uważa się za mola książkowego. O tej pozycji postaram się napisać coś więcej, ale już w oddzielnym tekście. 
  3. Harry Potter i Komnata Tajemnic, J. K. Rowling, wyd. Media Rodzina, 2000 – druga część i drugie wspaniałe spotkanie z Harrym. Mój ulubiony cytat z tej powieści to: „ (…) to nasze wybory ukazują, kim naprawdę jesteśmy, o wiele bardziej niż nasze zdolności” (s. 347 – profesor Dumbledore do Harry’ego Pottera).
  4. Siedlisko, Robert Cichowlas i Kazimierz Kyrcz Jr., wyd. Grasshopper, 2009 – po raz pierwszy sięgnęłam po ten duet i… przez pół powieści walczyłam ze sobą bo nie mogłam przetrawić języka głównego bohatera. Później, przyzwyczaiłam się. No i fabuła mnie wciągnęła, chciałam wiedzieć, jak to się skończy, i w którym kierunku pójdzie. Powieść godna odnotowania, aczkolwiek szata językowa w ogóle do mnie nie trafiła. 
  5. Wymyślona dziewczyna, John Irwing, wyd. Prószyński i S-ka, 2002 – książka, którą przeczytać powinien każdy, kto marzy zostać pisarką lub pisarzem. W odniesieniu do niej napisałam taki oto felieton: http://infodnia.pl/index.php/felietony/90-wymyslona-dziewczyna 
  6. Nocny Lot, Antonie de Saint Exupéry, wyd. Instytut Wydawniczy PAX, 1967 – klasyków powinno się czytać i powinno się do nich powracać. Exupéry to zawsze refleksje, więcej napiszę niebawem w oddzielnym poście. 
  7. Harry Potter i więzień Azkabanu, J. K. Rowling, wyd. Media Rodzina, 2001 – trzecia z kolei powieść o Harrym Potterze, a ja nadal mam wypieki na twarzy i chcę więcej! 
  8. Świat Czarów, Robertson Davies, wyd. Państwowy Instytut Wydawniczy, 1989 – do pewnych autorów i ich książek trafiam często poprzez rekomendacje innych pisarek i pisarzy. Tak było z Robertsonem Daviesem. „Poznałam” go za sprawą Johna Irvinga i nie wiem do tej chwili co o nim sądzić… Poczytam więcej jego pióra i na pewno napiszę swoje refleksje. 
  9. Paragraf 23, Joseph Heller, wyd. Albatros, warszawa 2004 – opowiadania autora słynnego „Paragrafu 22” (polecam). Zachęcam do sięgnięcia po nie przede wszystkim te osoby, które próbują swoich sił w pisarstwie. Można tu bowiem zobaczyć pierwsze opowiadania Hellera zanim stał się sławny i zaczął cieszyć się uznaniem krytyków literackich. Moje ulubione opowiadanie to „Dziewczyna z Greenwitch”. 

Informacje o Alice

Fall in love with writing...
Ten wpis został opublikowany w kategorii Przeczytane i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

