Nie jestem definicją, jestem człowiekiem

Czasem spotykam ludzi, którzy próbują mnie definiować. Ludzi, którzy definiują kim powinien i ma być człowiek; kim jest kobieta, a kim mężczyzna. Ludzi, dla których nie ma nic ponad to, co dostrzegają swoim ograniczonym wzrokiem i przytępionymi zmysłami. Ludzi, którzy próbują mi wmówić, że jestem odgórnie zdefiniowana i na nic nie mam wpływu. Ludzi, którzy do znudzenia gderają mi nad uchem, że na to jestem za młoda, a na tamto to już za stara, że tego nie wypada, a tamto mi się nigdy nie uda bo jestem tylko tym, kim jestem. Być może ten kto ślepy i głuchy, a także ograniczony przez bariery postawione własnymi rękami i umysłem zapewne nawet w najbardziej wybujałych snach nie jest w stanie sobie wyobrazić, co może człowiek, gdy tylko czegoś bardzo chce i konsekwentnie zmierza do obranego przez siebie celu. Są rzeczy, na które nie mam wpływu, zresztą jak każdy z nas, ale jest też i miliony rzeczy w moim życiu, których jestem kowalem. Gdybym słuchała tych wszystkich definicji wypowiadanych przez pseudomądrali to już dawno temu zmontowałabym sobie porządną klatkę, zamknęłabym się w niej, w niej bym żyła, i z niej oglądała świat. Definiowanie to zaraza, szatańska próba sklasyfikowania i ujęcia w definicje wszystkiego co się tylko da. Próba ukradzenia tej jakże ważnej cząstki w naszym życiu, która jest tym wszystkim, co nieuchwytne, co znajduję się we wszystkim co zwiemy „pomiędzy”, tym, co tworzy i jest duszą, tym co jest wyłącznie nasze. To próba ograniczenia.

Czasem spotykam ludzi, którzy próbują mnie definiować. Czasem wysłuchuję ich ze stoickim spokojem, czasem prowadzę żywą dyskusję, czasem nie wytrzymuję ich głupoty i ograniczeń sączących się im z ust. Wyjmuję wówczas kartkę papieru i ołówek, rysuję konia z klapkami na oczach. Mam nadzieję, że wszyscy ci ludzie zrozumieli moją aluzję, no i przede wszystkim nie chcę obrażać zwierzęcia, niech więc mi wszystkie konie na świecie wybaczą.

Informacje o Alice

Fall in love with writing...
Ten wpis został opublikowany w kategorii Artykuł, Felietony i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

